Prázdnota

Je vtipné, jak se témata opakují, že? Tohle jsem napsala zhruba před čtrnácti dny krátce po druhém smazání Mojí malé šmejdky. Zapomněla jsem, že tahle básnička existuje. A stejně jsem chtěla pojmenovat i včera napsané Vakuum.

Prázdnota
To slovo tak pečlivě napsané na papír
Jako by se ruka bála pohnout,
jako by prsty neměly sílu držet tužku
a jako by něčemu záleželo na tom,
napsat každé písmenko tak,
aby šlo přečíst.
Prázdnota mě plní a požírá a přetéká a mé oči tečou.
Cítím slunce na kůži ale ne v srdci.
Cítím úsměv na tváři ale ne v duši.
Něco chybí a nevím co.
Království a půl princezny tomu, kdo to najde.
Prsten v jezeře. Mrtvá voda.
Proč nevěřím, že mě zachrání?

Nikdo nesplní úkol. Nerozesmějí. Nepřinesou. Nezachrání.
Hlavy budou padat k mým nohám.
Přivedu království k úpadku.
Proklínané bude mé jméno.
Zapovězené bude mé jméno v bolesti.
Nic jen strach a prázdnota a zhouba bude spojené s mým jménem.
Kdy už pošlou princeznu drakovi, aby je zbavil jejich utrpení?
A ona se nechá ráda pohltit plameny.
Pro jednou bude k něčemu dobrá.
Zaplní jinou prázdnotu.
V břiše většího netvora než je ona sama.


Napsat komentář